Dersin Adı | Süreli Yayın Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 210 | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı; Grafik Tasarım alanındaki süreli yayıncılık ürünleri olan dergi, bülten vb. tasarlanması ve baskıya hazırlıktır. Grafik tasarım ürünlerinin vektör ve piksel tabanlı programlarda eskizden, tasarıma ve baskı aşamasına kadar uygulamalarını yaparak sektördeki güncel ve teknolojik bilgiyi aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, grafik tasarım ürünü olan dergi, bülten vb. süreli yayıncılıkla ilgili tasarımların uygulamaları olarak öğrenmek. Proje çalışmaları ve öğrencilerin derste aldıkları pratik bilgilerin laboratuvar ortamında yazılımlar aracılığıyla oluşturulması, dersin somut çıktılarıdır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Süreli Yayıncılık hakkında giriş dersi ve dönem projeleri, değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. | Sınıf içi anlatım |
2 | Yayın tasarımı ilkeleri ve süreli yayıncılık örnekleri üzerinden ders anlatımı. Adobe Indesign programına giriş. Ders sonu ilk proje ödevi verilir. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:1 |
3 | Tasarım Projesi 1: İlk hafta verilen “sayfa tasarımı” projesi üstünden eskizlere bakılır. Seçilen eskizler inDesign programında uygulamaya geçirilir. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:2 |
4 | Tasarım Projesi 1, inDesign programı üzerinden tasarım değerlendirilir. Proje sonlandırılmak üzere hazırlanır, baskı hazırlık sürecine geçilir. Ders sonu Tasarım Projesi 2 verilir. | Sınıf içi uygulama sınavı |
5 | TASARIM PROJESİ 1 TESLİM VE DEĞERLENDİRME. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:3 |
6 | Dergi örnekleri ve iç sayfa tasarım ilkeleri üzerinden ders anlatımı. Tasarım Projesi 2 için seçilen konu üzerinden, üç alternatif olacak şekilde “dergi içi sayfa” tasarımları hazırlanmaya başlar. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:4 |
7 | Tasarım Projesi 2 için yapılan üç alternatif değerlendirilip, seçilen tasarım alternatifi detaylı olarak çalışılmaya başlar. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:5 |
8 | Tasarım ilkeleri tartışılarak proje devam eder. | Sınıf içi uygulama sınavı |
9 | Tasarım Projesi 2, tasarım bitirmeye yakın hale getirilir ve baskı hazırlığa geçilir. Final Projesi verilir. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:6 |
10 | TASARIM PROJESİ 2 TESLİM. “Dergi kapağı tasarımı” final projesi olarak verilir. Final projesine başlamadan önce, sektörde uygulanmış örneklere bakılarak tasarım ilkeleri tartışılır. Final projesi için eskiz çalışmalarına başlanır. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:7 |
11 | Derginin ismi üzerinden oluşturulan yeni logotype çalışmaları değerlendirilir. Kapak tasarımının kimlik çalışmaları devam eder. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:8 |
12 | Derginin kapağında yer alacak olan görselin konsept çalışmasına başlanır. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:9 |
13 | Kapak tasarımının görsel kimliği ve konsept çalışması uyumlu hale getirilir. Kapak üzeri yazılar yerleştirilerek, kapak tasarımı tamamlanmaya yakın hale getirilir. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:10 |
14 | Yapılan kapak tasarımları değerlendirilerek, baskıya hazırlanır. | Indesign CS6 ve CC Yavuz Gümüştepe Bölüm:10 |
15 | Final teslim. Tamamlanan kapak tasarımı orjinal dergi üzerine uygulanarak teslim edilir. | |
16 | Dönem sonu değerlendirmesi |
Ders Kitabı | Indesign CS6 ve CC |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 5 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 73 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | X | ||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest